Firmy ciągle starają się jeszcze lepiej przystosować ofertę do wymagań swoich klientów. Sprawdzają, czego tak naprawdę im potrzeba i jakie są ich oczekiwania. Na co stawiali konsumenci w ubiegłym roku?
Z pewnością były to naturalne produkty, takie, które są jak najmniej przetworzone. Ważny jest dla nich nie tylko skład, ale również smak. Oceniają właściwie wszystko i chcą mieć to, co najlepsze.
Objawia się to we wszystkich branżach. Można to zauważyć przy okazji oceny produktów wędliniarskich, napojów czy pieczywa. W sokach cenią sobie obecność potrzebnych witamin, w szczególności witaminy C. Często wybierają te, które stanowią soki w 100% i nie mają żadnych domieszek. Na dalszy plan schodzą natomiast produkty słodzone. Klienci coraz częściej sięgają też po produkty polskich firm i stawiają na tradycyjny smak.
Podobnie jest w kwestii makaronów. Coraz częściej wśród składników tego produktu pojawia się mąka durum, która zyskała popularność dzięki rozwojowi diety śródziemnomorskiej. Modna jest także kasza makaronowa. Jeżeli chodzi o formę makaronu to najczęściej klienci wybierają krajankę, wstążki, świderki i gniazda.
Zmiany zauważone zostały także wśród właścicieli piekarni. Widzą oni tendencję eko i chęć uzyskania przez klientów pieczywa fit. Ubiegły rok został też przez nich uznany rokiem pieczywa razowego i orkiszowego.
Sporym zainteresowaniem cieszą się także owoce podawane w przeróżnych wersjach, na przykład jako suszone chipsy. Stanowią one ciekawe rozwiązanie i smaczną przekąskę.
Warto jednak pamiętać, że oczekiwania konsumentów ciągle się zmieniają. Z jednej strony jesteśmy coraz bardziej zabiegani i nie mamy czasu na odpowiednie przygotowywanie posiłków, z drugiej jednak strony chcielibyśmy jeść jak najbardziej zdrowo. Dlatego też społeczeństwo oczekuje gotowych produktów, które będą miały wysoką jakość i dobry smak.
Źródło: Adventure Media
fot. materiały prasowe