Słodycze to miłość, której trudno jest się nam wyrzec. Najchętniej sięgamy po czekoladę, choć to nie jest jedyny słodki produkt, który przypadł nam do gustu. Jakie słodycze wybieramy i czym sugerujemy się w trakcie podejmowania tych decyzji?
Za tym, że decydujemy się jeść słodycze kryje się wiele czynników. Blisko połowa z nas przyznaje jednak, że sięga po nie, ponieważ bardzo je lubi. Inni natomiast chcą sobie w ten sposób dodać energii lub poprawić nastrój. Są również i tacy, którzy kupują słodkości z powodu wizyty gości lub jako prezent dla kogoś. 4% w ogóle ich natomiast nie kupuje. Tyle samo robi to pod wpływem emocji.
Do najczęściej wybieranych słodyczy należą czekolady. Wybiera je 46% z nas. Na kolejnych miejscach znajdują się wafelki, batoniki czekoladowe, ciastka czekoladowe lub z czekoladą. Na szarym końcu są jeszcze batoniki i cukierki bez czekolady, a także lizaki.
22% badanych przyznaje, że w ogóle nie kupuje słodyczy dzieciom. Skłonność do kupowania słodyczy dzieciom rośnie z wiekiem. Procent osób, które nie kupują dzieciom słodyczy zmniejsza się odpowiednio przy grupach wiekowych: 15-24 (28%), 25-34 (26%), 35-44 (18%) i 45-55 (16%).
Czym kierujemy się wybierając słodycze? Przede wszystkim wariantem smakowym. Ten element jest dla nas najważniejszy. Dla co czwartej osoby istotna jest również cena. Kupujący biorą również pod uwagę markę i promocję. 7% osób zapoznaje się z kolei ze składem produktu.
Jeśli chodzi o nasze skłonności do zakupu nowych produktów, to co czwarty Polak ma zaufanie do słodyczy ulubionej marki. Taki sam odsetek badanych kieruje się rekomendacją najbliższych przy zakupie nieznanych dotąd, słodkich produktów.
Źródło: ARC Rynek i Opinia